Obsługa interesantów oraz funkcjonowanie czytelni akt
ZASADY DOTYCZĄCE PRZYJĘĆ INTERESANTÓW
ORAZ FUNKCJONOWANIA CZYTELNI AKT
- Sąd Rejonowy w Puławach urzęduje w poniedziałki w godz. 7.30-18.00, zaś od wtorku do piątku w godz. 7.30-15.30.
- Obsługa interesantów odbywa się w poniedziałki w godzinach 8.00-18.00 z przerwami i wyjątkami, o których mowa w następnych punktach, zaś od wtorku do piątku w godz. 8.00-15.15 z przerwą i wyjątkami, o której mowa w następnych punktach.
- Ustala się następujące godziny przyjęć interesantów:
- Biuro Podawcze (ul. Lubelska 7) czynne w poniedziałki w godzinach 8.00-18.00 (przerwa 10.30-10.45 oraz 13.30-14.00), zaś od wtorku do piątku w godzinach 8.00-15.15 (przerwa 10.30-10.45).
- Czytelnia Akt pionu cywilnego, pionu karnego oraz V Wydziału Ksiąg Wieczystych mieści się w wydzielonym pomieszczeniu w budynku przy ul. Lubelskiej 7.
- Czytanie akt odbywa się wyłącznie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym w sposób następujący:
- w sprawach I Wydziału Cywilnego w godzinach 12.00-15.00, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym:
tel. (81) 888 55 83 wew. 1 lub (81) 888 55 85 wew. 1 - w sprawach III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich oraz IV Wydziału Pracy w godzinach 12.00-15.00; po wcześniejszym umówieniu telefonicznym: tel. (81) 888 55 83 wew. 3 lub (81) 888 55 85 wew. 3
- w sprawach II Wydziału Karnego w godzinach 9.00-11.30 (przerwa w godz. 10.30-11.00); po wcześniejszym umówieniu telefonicznym: tel. (81) 888 93 28.
- w sprawach V Wydziału Ksiąg Wieczystych w godzinach 7.40-9.00; po wcześniejszym umówieniu telefonicznym tel. (81) 888 93 40.
- Czas zapoznawania się z aktami jest ograniczony do 0,5 godziny. W przypadku spraw wielotomowych czas przeglądania akt jest uzgadniany indywidualnie.
- Punkt Informacyjny dla Wydziałów I Cywilnego, III Rodzinnego i Nieletnich i IV Wydziału Pracy (Al. Partyzantów 6A, pok. nr 002) czynny w poniedziałki w godz. 8.00-18.00 (przerwa 10.30-11.00), zaś od wtorku do piątku w godz. 8.00- 15.15 (przerwa 10.30-10.45).
- Punkt Informacyjny II Wydziału Karnego i Sekcji Wykonania Orzeczeń w II Wydziale Karnym (ul. Lubelska 7 w pomieszczeniu Czytelni) czynny w poniedziałki w godz. 8.00-18.00 (przerwa 10.30-11.00), zaś od wtorku do piątku w godz. 8.00-15.15 (przerwa 10.30-10.45).
- V Wydział Ksiąg Wieczystych (ul. Lubelska 7, pok. nr 113) - przyjmowanie wniosków, dotyczących wpisów w księgach wieczystych oraz Ekspozytura Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych (wydawanie odpisów) czynny w poniedziałki w godz. 8.00-18.00 (przerwa 10.30-11.00), zaś od wtorku do piątku w godz. 8.00-15.15 (przerwa 10.30-10.45).
- Obsługa interesantów dokonywana jest także telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, Portalu Informacyjnego, e-PUAP i innych środków komunikacji na odległość, pod następującymi numerami telefonów i adresami poczty elektronicznej:
- w sprawach rozpoznawanych przez I Wydział Cywilny:
e-mail: biuro@pulawy.sr.qov.pl; tel. (81) 888 55 83 wew. 1 lub (81) 888 55 85 wew. 1
- w sprawach rozpoznawanych przez III Wydział Rodzinny i Nieletnich i IV Wydział Pracy:
e-mail: biuro@pulawy.sr.qov.pl; tel. (81) 888 55 83 wew. 3 lub (81) 888 55 85 wew. 3
- w sprawach rozpoznawanych przez II Wydział Karny:
e-mail: karny@pulawy.sr.qov.pl, tel. (81) 888 93 28
- w sprawach Sekcji Wykonania Orzeczeń II Wydziału Karnego:
e-mail: swo@pulawy.sr.qov.pl, tel. (81) 888 93 28
- w sprawach rozpoznawanych przez V Wydział Ksiąg Wieczystych:
e-mail: kw@pulawy.sr.gov.pl, tel. (81) 888 93 40 lub tel. (81) 888 93 07
- w sprawach I Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej (ds. karnych):
tel. (81) 888 55 83 wew. 5 lub (81) 888 55 85 wew. 5
- w sprawach II Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej (ds. rodzinnych i nieletnich):
tel. (81) 888 55 83 wew. 6 lub (81) 888 55 85 wew. 6
- w sprawach należących do właściwości Oddziału Administracyjnego i Sekretariatu Prezesa:
e-mail: sekretariat@pulawy.sr.qov.pl, tel. (81) 886 44 77
- Dyrektor sądu: e-mail: dyrektor@pulawy.sr.gov.pl, tel. (81) 888 93 11
- Samodzielna Sekcja Finansowa: tel. (81) 888 93 09 lub (81) 888 93 10
- biuro podawcze: tel. (81) 888 93 00
- Kierowanie do Sądu Rejonowego w Puławach wszelkich pism i wniosków może następować w formie pisemnej, za pośrednictwem operatora pocztowego lub poprzez złożenie osobiste korespondencji na Biurze Podawczym w budynku sądu przy ul. Lubelskiej 7.
- Kierowanie do Sądu Rejonowego w Puławach pism i wniosków może następować z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, z zastrzeżeniem, że Sąd Rejonowy w Puławach z przyczyn technicznych nie dysponuje systemem teleinformatycznym o jakim mowa w art. 125 § 21 k.p.c. Obecnie nie ma możliwości wnoszenia do Sądu pism procesowych w formie elektronicznej. Pisma procesowe wniesione drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP nie wywołują skutków prawnych, ponieważ nie spełniają warunków pism procesowych określonych w przepisach prawa regulujących procedury sądowe (art.126 k.p.c. i art. 119 k.p.k.). W związku z tym pismo winno być złożone w formie papierowej.
- Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej /SRPulawy/SkrytkaESP
- Prezes Sądu, Wiceprezes Sądu, Dyrektor Sądu oraz Przewodniczący Wydziałów rozpoznają skargi składane drogą elektroniczną lub na piśmie. Możliwe jest również telefoniczne wysłuchanie interesanta - po wcześniejszym umówieniu.
- Wpłatomat znajduje się w budynku przy ulicy Lubelskiej 7 i jest dostępny w godzinach urzędowania Sądu.